Praca na gigantycznych suwnicach, przenoszenie 65-tonowych ładunków czy zarządzanie strategicznymi dla portów projektami – w tych wszystkich rolach doskonale odnajdują się przedstawicielki płci pięknej, którym z okazji ich święta zadaliśmy kilka pytań na temat pracy w branży morskiej.
Port Kopenhaga jest największym duńskim portem i jednym z największych na Bałtyku. Poza tym port ten to miejsce, w którym główną siedzibę mają liczni, w tym najwięksi armatorzy świata tacy jak na przykład Maersk. Kopenhaga to również centrala tak wpływowej na żeglugę instytucji jak BIMCO – Bałtyckiej i Międzynarodowej Rady Żeglugowej (Baltic and International Maritime Council).
Izraelski Port Ashdod podpisał umowę na zakup pięciu zaawansowanych suwnic kontenerowych STS. Kontrakt opiewa na sumę 74 mln dolarów.
Oficjalnie rozpoczęły się prace budowlane przy terminalu Côte d’Ivoire (CIT), drugim terminalu kontenerowym w Abidżanie, który ma zostać uruchomiony pod koniec 2021 r.
Terminal Kontenerowy w szczecińskim porcie wzbogaci się niebawem o kolejną suwnicę STS (ang. ship to shore). DB Port Szczecin Sp. z o.o. rozpoczął właśnie przetarg na jej zakup. Oferty można składać do 14 sierpnia.
Do Portu Gdańsk zawinął dziś jeden z najdłuższych kontenerowców świata. COSCO Shipping Pisces, bo o nim mowa, zacumował przy nabrzeżu T2 terminalu kontenerowego DCT Gdańsk.
W koreańskim porcie w Pusan kontenerowiec o pojemności 13 900 TEU, podczas manewru cumowania, uderzył w suwnice STS co spowodowało zawalenie się kolosa.
W ostatnią sobotę (04.04.2020), miało miejsce pierwsze w historii zawinięcie własnego statku ONE do Trójmiasta. Dotychczas kontenery ONE przypływały do gdyńskiego terminala GCT na feederach komercyjnych bądź należących do partnerów z sojuszu. Tym razem, w obliczu dynamicznego (mimo zagrożenia epidemicznego) wzrostu wolumenów, zdecydowano się na „testowe” zawinięcie własnym tonażem.
Największy na świecie kontenerowiec już w Porcie Gdańsk. MSC Gülsün, bo o nim mowa, zacumował w piątek przy nabrzeżu T2 terminalu kontenerowego DCT Gdańsk. Na pokład statek może zabrać prawie 24 000 tysiące 20-stopowych kontenerów, co czyni go rekordzistą wśród tego typu jednostek.
Rok 2018 był najbardziej pracowitym rokiem w ponad dwudziestoletniej historii gdyńskiego Portowego Zakładu Technicznego. Zakładane wyniki ekonomiczne zostały znacznie przekroczone, a pracownicy firmy, tworząc swoją fachowością dobrą gdyńska markę, sprawili, iż dzisiaj PZT to znany i sprawdzony lider portowej dobrej roboty.
Carnival i Seaspan wyposażają floty w internet Starlink
Babcock nawiązuje współpracę z Saab w związku z budową korwet dla sił morskich Szwecji
Ubezpieczenie "Miecznika" zgodne z prawem? Wraca temat zarzutów o nieprawidłowości przy zakupie
MKiŚ: do 14 czerwca br. przedłużono prace dot. ceny maksymalnej za energię elektryczną z offshore
Zyski spadają, oczekiwania rosną. Hapag-Lloyd aktualizuje prognozy na 2024
Grupa Orlen przeznaczy 85 mld zł na zielone inwestycje w energetyce do 2030 r.